Digitaliseren van de administratie is ideaal

Total
0
Shares

Het is ontzettend goed om de administratie binnen een bedrijf te digitaliseren. Niet alleen maakt dit dingen veel overzichtelijker, maar het scheelt ook een hoop ruimte die papier in beslag neemt. Ook zullen documenten minder snel door de war raken en minder papier gebruiken is ook beter voor het milieu! Archief digitaliseren kan een hele klus zijn en kan je tegenop zien, maar de voordelen zijn immens. Het kan veel werk zijn, maar er zijn een aantal dingen die je kan doen om het proces makkelijker te maken. Zo zijn er online services die bedrijven kunnen helpen met het archief digitaliseren. Hoe je de administratie van je bedrijf beter kan bewaren leer je met deze tips.

Maak digitaliseren een gewoonte

Scan belangrijke papieren documenten direct als je er mee bezig bent. Als je het direct scannen onderdeel maakt van je werkroutine zal dit op een gegeven moment een gewoonte worden en gaat het vanzelf. Zodra je fysieke documenten gescand en verwerkt hebt gooi je alles meteen bij het papierafval en recycle je het. Het direct recyclen van papier zorgt ervoor dat de werkruimte opgeruimd blijft en help je ook het milieu. Ook het scanproces zelf kan beter, door de gepaste scanner aan te schaffen. Documenten komen immers in allerlei soorten en maten. Maar waar kan je het beste beginnen? Welke documenten belangrijk zijn allereerst te scannen is ook belangrijk.

Welke documenten scan je eerst?

Als je wil beginnen met dossiers digitaliseren is het een uitdaging om te zien waar je moet beginnen. Het is goed om selectief te werk te gaan en uit te zoeken welke documenten welke waarde hebben en deze door te laten wegen. Sommige documenten hebben werknemers vaker nodig en andere heb je misschien eens in de paar jaar nodig. Scan dus eerst de documenten die veel gebruikt worden, die hebben zelfs voorrang over nieuwe documenten die minder gebruikt worden.

Misschien zijn sommige documenten helemaal niet meer nuttig en kan je ze zelfs beter wegdoen. Er zijn tevens ook eisen voor de bedrijfsadministratie die zeggen dat een aantal documenten voor zeven jaar bewaard moeten blijven. Dat zijn documenten zoals het grootboek, debi -en crediteurenadministratie, voorraden, in -en verkoopadministratie en als laatste ook de loonadministratie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

You May Also Like

Wattpad nu volledig in Koreaanse handen

Naver, Koreas belangrijkste internetplatform, heeft de overname van online selfpublishing-platform Wattpad afgerond. Met de overname is $ 600 miljoen aan cash en aandelen gemoeid. Wattpad blijft gevestigd in Toronto, Canada.…
Lees blog

Boekenweek 2021 van start

Vanochtend heeft demissionair minister Ingrid van Engelshoven de eerste exemplaren van het Boekenweekgeschenk en -essay uitgereikt aan geschenkauteur Hanna Bervoets en essayist Roxane van Iperen. Hiermee opende zij officieel de…
Lees blog